maandag 30 december 2013

50cc snel blokkie kitaco takegawa jrp webco part 3

Een aantal dagen lekker bezig geweest in de schuur om het kopdeksel te maken.
Toevallig had ik nog een conische radius frees liggen om koelribben te maken.
Een erg tijdrovende bezigheid maar ben tevreden over het resultaat.
Nadeel van de oude koppen van Honda zijn de niet symetrische tapeinden waardoor je officieel niet helemaal zuiver kan werken...hier en daar wat sjoemelen verder en het begint er dan al leuk uit te zien.
Op het deksel heb ik wat ruimte over gehouden om er eventueel een logo in te frezen.






Een hoop gedoe om een mooi vlak te krijgen waar de dikke standaard ringen invallen; allereerst een potgat maken op de juiste diepte en dan de rest wegfrezen; ook hier een beetje sjoemelen.
Dopje 13 past er net langs zoals ik het bedoeld had.
Leuk detail is de kruistafel die eigenlijk niet voor dit kleine bankje bedoeld is maar met wat geduld en liefde frees je zo een paar koelribben....
Nog een ander detail is de sand-cast-look want wil het juist niet als glad draai en freeswerk uit laten zien waarbij de gedachte al gauw richting cnc gaat en dat is not-done.





Ik was nog wat spiritus branders aan het opknappen voor aankomende gourmet-eet-festijn en de huidige branders vind ik ronduit gevaarlijk dus heb de branders voorzien van echte katoenen watten en gaas wat tegen vuur kan...
Hier had ik dus gaas voor nodig en met behulp van sponsoring van de Blokker (rvs-zeef voor 9 euro) dit alles gefixt..
Ik had dus gaas over gelukkig en met wat wrutten en doen ook maar even een gaasje gemaakt om de ontsteking te beschermen tegen botor, kevers, eikels en ander klein grut wat je daar niet hebben wil..



Ziet er allemaal weer gelikt uit en kan tevreden mijn bedje instappen...wordt vervolgd
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten