woensdag 8 augustus 2012

Honda c320 TT tank pasmaken

Voor de 2e ss50m had ik nog geen tank; dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat dit type tank erg moeilijk te vinden is in bruibare staat.
In Duitsland had ik al een tank gekocht van een c320tt die eigenlijk hetzelfde is maar met andere tankophanging..
Dus om toch een tank te kunnen monteren heb ik maar de slijptol en lasapparaat tevoorschijn gehaald.
Allereerst de maten overgenomen van de orginele ss50m tank en deze op de tank gezet met stift.
Daarna wat gestoei want zodra je de brug uit de tank slijpt wordt deze wel in ene 5mm smaller..
Een stuk hout van de juiste maat deed wonderen..
Probleem bij lassen aan tanks is dat het verschrikkelijk dun moeder materiaal is en al of niet dun is geworden door roest etc etc..
Om te voorkomen dat je hem dus lekmaakt heb ik de orginele lasplekken laten zitten want daarop kun je naar hartelust lassen zonder gaten te branden!!
Helaas ging door het lassen aan de voorkant de platen iets naar binnen staan en was ik helaas gedoemd ook op de tank zelf te lassen..hechtje voor hechtje is dan de oplossing...
Na wat testen bleek de tank nog steeds hartstikke dicht te zijn dus missie geslaagd..

Groot voordeel van de c320 tt tank is de europeese aansluiting voor een standaard universele kraan die je bij elke bromfietsspecialist wel kan kopen..
Dit in plaats van de niet meer leverbare en vaak verrotte orginele keihin kraan met extra aansluiting voor de bypas..

Na wat schuurwerk een spuitbusje naast een nieuw kettingscherm gehouden en de tank maar even voorzien van een goede kleur



Dit is een beetje het eindresultaat;


Na allebei de bultruggen even op de foto voor wat vergelijk.....
Rechts de 1967'er ss50m en links de 1966'er ss50m

Het mono zadel komt trouwens van Ebay (Vietnam) af en is geregeld door Ronald Groenendijk met uiteraard dank en lof!!!
Op het kenteken van de motor staat dat hij ingericht is voor het vervoer van 1 persoon wat weer lekker scheelt in de premie voor opzittenden!! Er komen dus ook geen stepjes achter op..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten