zaterdag 13 november 2010

Powered by Webco Inc




Tijdje terug zag ik op Ebay Amerika een Nieuwe nokkenas voorbij komen en de beschrijving was; Nieuwe nokkenas van Wiseco.
Foto zag er zo uit;


Wiseco he?? Dacht het niet en zowaar kreeg ik de mogelijkheid iets van Webco Inc (WI) in mijn handen te krijgen.
Prijs was belachelijk laag en dus maar Buy Now ingedrukt...Alles verliep vlekkeloos en weekje later viel hij op de deurmat..
Webco Inc ken ik van zoveel verschillende dingen maar meest bekend zijn toch wel de geribbelde spruitstukken;




Ze hebben natuurlijk wel veel meer gemaakt gezien deze folder uit de laten jaren 60;





Leuk als je dus in de materie gaat spitten en dan kom je vervolgens dit tegen
Harman& collins maakte dus de nokkenassen voor Webco Inc..
Terug naar mijn nokkenas; de kans is dus dat het een Harman& Collins is verkocht door Webco Inc




Nokkenas lijkt mij niet bijzonder vlot of snel maar in de bschrijvingen van hun boeken is het vaak dat een bepaalde nokkenas het best werkt bij bepaalde stand van opvoeren van de motor.
We zullen het eerdaags proberen als mijn SS50M eens een Webco nokkenas mag proberen.
Webco heeft heel veel dingen gemaakt en hier een voorproefje;













1 opmerking: